» »världens ideal är knas!«

så jag läste en av många bloggar jag läser och fick se ett jävligt bra inlägg.
Planeten jordens felvrängda kropps ideal.
jag lider av ätstörningar som så många andra tjejer här i världen gör pågrund av bilderna längst ner.
man känner sig inte tillräckligt fin, eller smal. eller älskad för den man är pågrund av att kroppsidealet målas upp som magra, "vackra" kvinnor. 
men ärligt så hade jag hellre velat va en av dom på översta bilden.
DET om något är vackert!
inte benranglen som visas i varje reklamfilmer och reklambilder.
bättre med glada, naturliga tjejer istället för anorektiska brudar som utstrålar sex så det skriker om de.

det ska vara lite kött på bena, något man kan ta i liksom.
det är normalt.
och hälsosamt!!

så min fråga är, varför har världen blivit så?
att man ska visa ohälsosamt magra tjejer än dom naturliga, vackra tjejer som på första bilden? 
jag dras mer till modellerna på första bilden än benranglen på andra bilden.

toppen upp för kurvor säger jag bara! (y)
 



make your voice heard here♥:

Namn:
remember the cuteness?

E-postadress: (publiceras ej)

bloggisen♥:

lämna ditt tassavtryck här♥:

Trackback